Het doel
Met het Keurmerk worden goede bedrijven aangemoedigd en beloond. Voor de steun aan goede doelen krijgen zij extra promotie.
Bedrijven die zich enkel richten op winstmaximalisatie, zullen op de lange termijn bezwijken onder de maatschappelijk druk. Consumenten vinden het de morele plicht van ondernemers om aan de maatschappij bij te dragen. Dit kan middels goede doelen.
Win-win situatie!
Het Keurmerk motiveert bedrijven niet alleen om goede doelen te steunen, maar het heeft ook positieve gevolgen voor de bedrijven zelf. Een win-win situatie.
Wist je dat 83% van de consumenten eerder een product koopt bij een sociaal ondernemend bedrijf?
100% laagdrempelig en 100% vrijblijvend
Bedrijven kunnen goede doelen op vele manieren steunen: kleine of grote donaties, vrijwilligerswerk, giften, kortingen of door ze te promoten.
Enkel de intentie om een goed doel in de toekomst te helpen is voldoende om het 1-ster keurmerk te mogen dragen. Hoe, wanneer en welk goed doel jij als bedrijf steunt, bepaal je 100% zelf.
Het keurmerk dient als motivator, bedrijven ‘moeten’ niets. Geven moet uit vrije wil komen, toch?